Prao:)









Nu är jag tillbaka från Praoveckan:) Har haft en riktig rolig vecka, då jag lärt mig mycket! Bodde hos min mormor, som sagt, och pendlade med buss inn till stan varje morgon. Det låter säkert jätte tråkigt och jobbigt men det var faktiskt roligt!

Det fanns två fotoateljér. En med helvit bakgrund och en med lite olika, trä, svarta (för typ famljeporträtt). Fick även prova hans "halvbra" kamera (bild 1) men vad man än tog kort på blev det bra och jätte skarpt! 

Det första jag fick göra var att  städa, stå i kassan, och så men sedan gjorde jag ett stort fotokolage med 238 idbilder som jag först klippte ut och sedan limmade fast på en kartong skiva, slitigt jobb men ett fint resultat! Det som var lite synd var att det inte var högsesong så det var inte direkt jättemånga som hade bokat tid. Det var närmare bestämt 2, första var på en jättesöt bebis, och andra ett familje porträtt. Jag fick också prova att redigera lite bilder och framkalla film .

Fick även jag ha en photoshoot, där jag först skulle hitta en bild från nätet med en bra ljussättning och sedan försöka återskapa den. Så jag bjöd in kusinerna som fick vara modeller. Resultatet blev faktiskt jättebra! Och bilderna lär väll dyka upp lite senare här på bloggen:) Jag fick faktiskt med mig hem några utskrivna bilder hem!


Sara




Kommentarer
Postat av: Lotta

SV: Jepp! :D

2011-04-04 @ 15:19:45
URL: http://lostinlotta.blogg.se/
Postat av: Pia -Smilinggirls!

Det verkar väldigt roligt! :)

2011-04-05 @ 18:59:02
URL: http://smilinggirls.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.