Övernattning i skogen och CSI agent;)

Hejsan hoppsan! I går skrev jag inget om lägret men det får bli nu istället. På morgonen samlades vi kl 08.30 på umevatoriet och fick information och så sedan kl 1 åkte vi till fidodalen vid degersjön ungefär 20 min från umeå. när vi kom fram bar vi våra väskor fram till där vi skulle sova. Sedan satte vi upp tälten. Det var yra tält två kill tält och två tjej tält. I vårat tält var vi 6 stycken så vi fick ganska mycket plats över till väskorna:) När vi var klara delade de inn oss i olika grupper som vi sedan körde olika banor med i skogen. På kvällen åt vi köttbullar och macakroner men även lite senare grillade vi korvoch även några mashmallows(stavning?) som jag råkde bränna.... Vi hann även med att paddla kanot. Jag fick sitta längst bak och styra i våran. I min kanot satt även Lotta och Fredrik. Det fanns gott om mygg där också!!

Idag har vi i olika grupper fått prova på olika saker. Jag, Lotta och Fredrik var i en grupp och vi löste ett mord! Det var faktiskt riktigt nice. Först letade vi bevismaterial,sedan fick vi se hur man fick  fram fingeravtryck, anylisera vätskor, kolla om det fanns blodspår m.m. VK och VF kom dit också och fotograferade och om jag hörde rätt skulle det vara en helsida på VF! Så håll utskik. Imorgon ska vi dessvärre få göra något tråkigare vi ska ha matte då och lösa hemmliga koder.......

Puss:*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.