How to do it

Okej nu ska jag visa hur jag gör mina fototryck!
 
Du behöver:
Fotopapper (finns på clasohlson för ca 130kr för 10 st A4 till både vita och svarta tshirtar)
En färgskrivare
En sax
Ett strykjärn
En spånplatta eller dylikt som underlägg
Ett tygstycke eller örngott
 
1. välj den bild du vill skriva ut och kom ihåg att spegelvända den innan du skiver ut den, om du vill att eventuell text ska kunna läsas rätt väg ;)
2. Sätt i pappret i skrivaren (står på respektive förpakning vilket håll och så vidare. Dock viktigt att du har en färgskrivare ist för en laserskrivare för det fungerar inte!)
 
 
3. Klipp sedan ut bilden som du vill ha den ( man ska egentligen lämna 5 millimeters kant men det är nog en smaksak, själv skippade jag det!)
 
4. Lägg tröjan på något hårt (inte på golvet och inte på en strykbräda, använd ist en träskiva! ) och lägg ett tygstycke under som t.ex. ett örngott.
 
5. Placera sedan ut bilden på tröjan med trycket nedåt där du vill ha det.
 
punkt 3, 4 och 5
 
8. Sätt på strykjärnet på högsta värme men absolut inte med ånga!
 
9. Stryk sedan med ett fast tag vertikalt i tjugo sekunder per drag och överlappa mellan dragen. Upprepa sedan detta horisontellt. Kom ihåg att vara extra noga vid kanterna! Avsluta sedan med två snabba cirkulära rörelser över hela trycket.
 
punkt 10
 
10. Låt trycket svalna i två minuter innan nu börjar låssa pappret i hörnen. Får du inte upp kanten provar du bara med ett annat hörn! Sedan är det bara att lite försiktigt dra av pappret från trycket.
 
11.Klart! Tänk sedan på att tvätta tröjan för hand, ut och in och utan att gnugga :)
 
Hoppas ni förstår hur man gör nu!
 
 
Sara
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

så bra inlägg! har varit sugen på att prova något liknande sen jag sett dina tröjor! Ha en toppendag!

2014-02-23 @ 12:38:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.