Foto-utrustning




Kamera: Sony a550
EN bra kamera som jag faktiskt köpte för ett tag sedan. Jag köpte den begangnad för 4500med till behör, ny pris ca 6500 (utan tillbehör).

Tillbehör:

Objektiv: Tamron 70-300mm
Bra objektiv som räcker långt bort, för att fota fåglar, djur, ja helt enkelt saker som man måste zooma in. Det följde med kameran så har ingen aning om vad det kostar.

Objektiv: Sony 18-55mm
Mitt nya standard objektiv som jag anväder mest, lättast och bra vidvinkel. Den följde också med kameran.

Objektiv: Minolta 28-80
Mitt f.d "standard" objektiv, från min gammla kamera. Bra för porträttfoto.

Objektiv: Minolta macro 50mm
(inte med på bilden ovan) Ett jättebra macro objektiv för macro fotning! Dock är det manuellt, men det funkar.

Fjärrutlösare: Sony a och wirless swith

Extern blixt: DÖRR DAF 42 power zoom f/minolta & Sony

Reflexskärm: DÖRR 5 i 1 30cm.

Ringblixt: Macro 1200 AF

Batterigrepp: Meike f/ sony a500 and a550

Stativ: Ett litet och ett stort



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.