Super god glass!

I helgen provade jag göra en glass med mina nya glassformar! Det var meningen att det skulle bli sorbet men det blev som isglass en då. Här är recceptet:     (3personer)                   

Ingridienser:
2 st äggvitor
0,75 dl saft av lime
0,75 dl citronsaft
1,5 dl strösocker   

Såhär gör du:
1. Lös upp sockret i 3½ dl vatten på svag värme under omrörning. Koka upp och låt koka i 10 min. Låt sedan socker blandningen svalna.

2. Tillsätt citron och limesaften. Häll blandningen i ett plastkäl och ställ det sedan i frysen tills det börjat stelna. Häll över i en stor bunke och vispa det skummigt.

3. Vispa äggvitorna hårda och stela i en annan skål och vänd ner den i saftblandningen. Ställ tillbaka plast-kärlet och frys tills sorbeten blivit fast.  Eller så häller du saftblandningen i plastmuggar med en pinne i och ställer det sedan i frysen                            


Kommentarer
Postat av: Vickan

Gott:) Ska testa!

2009-06-05 @ 19:38:23
Postat av: Vickan

Låter gott:) Ska testa någon gång!

2009-06-05 @ 19:43:31
Postat av: Vickan

Skit också, jag skrev två kommentarer om samma sak:P Datorn var lite knäpp och sa att det var 0 kommentarer så jag trodde att jag glömde skicka den elr nått:P. Också skrev jag en ny, sen när jag hade sparat såg jag att den fanns sparad också! :P

2009-06-05 @ 19:47:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
.